Metody pozyskiwania mocnych linków

Metody pozyskiwania mocnych linków

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że pozyskiwanie linków to najważniejsza część SEO. Żeby odnieść jak największy sukces pozycjonowania, warto poznać jak najwięcej metod ich zdobycia. Różnorodny profil linków przełoży się na jeszcze lepszy efekt SEO.

Wymiana linków HTML

Wymiana linków to skuteczne narzędzie, o ile korzystamy z niego rozważnie. Dzięki niemu możemy zmniejszyć koszt pozyskania linków nawet o połowę. Warto jednak dopilnować takich elementów, jak podobne parametry obu stron. Najlepiej, aby ruch oraz jakość profilu linkowego była jak najbardziej zbliżona do siebie.

Żeby wymieniać się linkami w ten sposób, nie musimy wcale współpracować ze swoją konkurencją. Zamiast tego warto skontaktować się na przykład z blogerami, którzy umieszczają artykuły związane z naszą branżą.

Jeśli wejdziemy w taką współpracę, możemy opublikować wspólnie artykuł na wybranej domenie. Zawierać on będzie co najmniej dwa linki, prowadzące do nas, jak i do partnera. Dzięki temu oboje zapłacimy tylko połowę kosztu publikacji, a osiągniemy swój cel.

Pozyskanie linków od producenta

Jeśli prowadzimy sklep internetowy lub też współpracujemy z dystrybutorami i producentami w inny sposób, możemy zastanowić się nad pozyskaniem linku z ich domeny. Jest to kolejny rodzaj współpracy, dzięki któremu mogą zyskać obie strony.

Żeby pozyskać odnośnik ze strony producenta, możemy napisać artykuł na swoim blogu, lub też nakręcić video, pokazujące zastosowanie produktu bądź usługi. Co za to otrzymamy? Nasze działanie na pewno nie będzie obojętne dla producenta. Istnieje duża szansa na to, że udostępni on link do nas na swoim blogu, czy też w social mediach. Zyskamy tym sposobem dodatkowy odnośnik, a także zwiększymy zasięg grupy docelowej.

Artykuły sponsorowane

Linki z artykułów sponsorowanych są najchętniej wybieranym sposobem pozyskania odnośników. Nic dziwnego, umieszczone na odpowiedniej witrynie, mogą przekazać nam dużo mocy.

Artykuł sponsorowany jest treścią z zakresu content marketingu, który opowiada o temacie związanym z naszą branżą. Obowiązkowo wpis tego rodzaju zawiera wpleciony link, który odsyła użytkownika do danej podstrony na naszej witrynie.

Żeby opublikować artykuł sponsorowany na danej stronie, możemy bezpośrednią się z nią skontaktować. Większość portali oferuje możliwość umieszczenie wykupionego wpisu na swojej domenie za odpowiednią cenę.

Warto także skorzystać z portali, które pośredniczą w takiej publikacji. Będą one odpowiedzialne nie tylko za umieszczenie wpisu na danej stronie, ale także za przygotowanie treści oraz optymalizację jej pod kątem SEO.

Powołanie się na eksperta

Bycie ekspertem w danej branży pomoże nam w przygotowaniu tekstu, który będzie niósł ze sobą dużą wartość merytoryczną. Jednak jeszcze lepiej jest skorzystać z pomocy innych osób, które specjalizują się w tej dziedzinie.

Artykuł, w którym wypowiada się kilku ekspertów, jest o wiele lepszy od zwykłej publikacji. Możemy zaangażować inne osoby w zamian za podlinkowanie ich stron. I znów: każda ze stron, która wzięła udział w projekcie, zyskuje.

Obok tworzenia artykułów z wypowiedziami ekspertami, skuteczną metodą jest także udzielanie wywiadów w zamian za link do naszej strony. Dzięki temu zyskujemy wizerunek specjalisty, do którego warto się zwrócić, a wpleciony odnośnik w treści wywiadu, podniesie pozycję witryny w wyszukiwarce.

Pozostałe źródła linków

Źródeł, z których możemy pozyskać link do naszej strony, jest bardzo wiele. Pytanie zawsze dotyczy tego, czy będzie on skuteczny, a odsyłająca witryna wartościowa.

Jeszcze do niedawna linki pozyskane z katalogów SEO były pożądane. Internetowy rynek był przepełniony stronami, na których mogliśmy za darmo lub za drobną opłatę umieścić odnośnik do naszej strony. Dzisiaj katalogi SEO należą do przeszłości. Wiele z nich już nie istnieje, a pozostałe straciły swoją moc.

Czy jest zatem sens w umieszczaniu linków na stronach tego rodzaju? Jest, ale tylko na największych katalogach, które wciąż istnieją. Nie jest ich wiele, ale pozyskany stamtąd odnośnik może pomóc w pozycjonowaniu. Za skorzystanie z takiej możliwości należy uiścić opłatę, aczkolwiek efekt jest opłacalny. Z kolei z całą stanowczością warto unikać podejrzanych katalogów SEO. Mogą one nie przynieść żadnego rezultatu albo nawet nam zaszkodzić.

Kolejnym bardzo pożądanym źródłem pozyskania linka są strony rządowe lub edukacyjne, czyli .gov, lub .edu. Ich zdobycie nie należy do najłatwiejszych, dlatego też są tak bardzo pożądane. W przypadku niektórych branż warto jednak spróbować. Być może uda nam się pozyskać link z domeny źródłowej, który z całą pewnością przekaże dużo mocy naszej stronie.

Wiemy już, czym są linki zwrotne i jakie są ich główne metody pozyskania. Warto teraz przekuć wiedzę w praktykę i zdobyć kilka mocnych linków, prowadzących do naszej strony. Zacznijmy od analizy profilu konkurencji i skupmy się na stronach, które mogą najbardziej nam pomóc.

Niezależnie od tego, czy decydujemy się na wywiad z naszym udziałem, czy też na publikację artykułu sponsorowanego, sprawdźmy jakość strony, która ma do nas odsyłać. W końcu im lepsze jest źródło, tym więcej mocy oraz przejść użytkowników odnotujemy na naszej witrynie.