Magiczny-lublin.pl

Jak poprawić pozycjonowanie w Google?

Jak poprawić pozycjonowanie w Google

Zajęcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce to cel każdego właściciela strony. Jak jednak osiągnąć sukces przy ciągłych zmianach algorytmu i coraz większych wymagań użytkowników? Zdradzamy najważniejsze zasady pozycjonowania, które pozwolą utrzymać wysoką jakość portalu.

Przede wszystkim content

Bez wartościowych i unikalnych treści nie możemy mówić o wysokiej pozycji w Google. W końcu wyszukiwarce zależy na tym, aby użytkownicy docierali bez problemu na odpowiedzi na zadawane przez nich pytania. Naszą rolą zaś jest ich udzielenie.

Jak zatem tworzyć dobry content? Na ten temat można napisać niejedną książkę. Można to także skrócić do unikalności oraz zróżnicowania treści. Unikalna treść to taka, która nie została skopiowana z innej witryny. Jednakże musimy pamiętać także o tym, że duplicate content to może być także problem wewnątrz serwisu. Jeśli powtarzamy te same opisy na kilku podstronach, możemy nie tylko nie zaciekawić użytkownika naszą usługę, ale również doprowadzić do niepotrzebnej i szkodliwej kanibalizacji słów kluczowych, co zaś odbije się na naszej pozycji w Google.

Na jakość przygotowanego contentu i zaangażowanie użytkowników ma także jego zróżnicowanie. Jeśli chcemy osiągnąć jak największy zasięg, musimy odpowiadać na jak najwięcej zapytań użytkowników. Gdzie jednak zmieścić całą tą treść oraz wiedzę, którą mamy do przekazania? Z pomocą przychodzi nam wewnętrzny blog! Przekierowanie na niego, a nie na stronę produktu, części ruchu pomoże w wykreowaniu wizerunku specjalisty, a to przełoży się na zaufanie naszej marki w oczach użytkowników.

Optymalizacja SEO

Obok tworzenia wartościowego contentu, nie możemy zapominać o optymalizacji SEO nie tylko napisanych przez nas treści, ale również całej struktury witryny. Uczynienie strony przyjaznej użytkownikom oraz wyszukiwarce, przyczyni się do zwiększenia pozycji w Google.

Jak zatem powinna nasza strona wyglądać? Przede wszystkim powinna być czytelna. Warto  wprowadzić wszystkie zagadnienia, jakich nauczyliśmy się przy okazji User Experience, aby poprawić jakość naszej witryny.

Na początek warto zwrócić uwagę na samą strukturę. Sprawdźmy zatem, czy wszystkie przekierowanie, czy odnośniki działają i odsyłają do właściwych witryn. Natomiast kwestie takie jak obecność mapy witryny oraz pliku robot.txt, są podstawą – bez nich nie możemy myśleć o podboju wyszukiwarek. Podobnie jest z responsywnością strony, tempem jej ładowania oraz przystosowaniem do urządzeń mobilnych.

Poza tym istotna jest także struktura treści. Mamy to na myśli wszelkie formatowanie teksu: dodanie nagłówków HTML, boldowanie, listowania, akapity – to wszystkie czynniki, które warto używać przy pisaniu jakichkolwiek treści. Długi blok tekstu niestety może okazać się nieefektywny i nikt nie będzie chciał go czytać.

Wybór słów kluczowych

Słowa kluczowe należą do jednych z najważniejszych elementów, dotyczących nie tylko samego pozycjonowania, ale także prowadzenia płatnych kampanii. Dlatego warto poświęcić im chwilę.

Przede wszystkim ważny jest ich wybór. Słowa kluczowe mogą być bardzo ogólne, co wiąże się z dużą konkurencją, jak też dłuższe i sprecyzowane, gdzie łatwiej powalczyć o wysoką pozycję. Warto używać kliku rodzai słów kluczowych, aby zajmować szybko jak najwyższe pozycje na frazy z długim ogonem, oraz budować swoją widoczność na słowa ogólne i najczęściej wyszukiwane.

Słowami kluczowymi warto nasycić swój portal, a zwłaszcza publikowane treści. Uważajmy, tylko aby z nimi nie przesadzić. W końcu to dawkę czyni truciznę. Żeby sobie nie zaszkodzić, nie używajmy więcej niż 2-5% słów kluczowych na dany tekst, czyli im dłuższa treść, tym więcej fraz możemy wprowadzić nie stracić naturalnego efektu.

Dane strukturalne

To, co użytkownik zobaczy jeszcze z poziomu wyszukiwarki, może być jeszcze bardziej istotne od tego, co znajdzie na samym serwisie. Warto zatem przykuć jego uwagę. W tym celu wykorzystajmy meta opisy, ale nie zapominajmy również o danych strukturalnych.

Są one niczym innym jak znacznikami, umieszczanymi w kodzie strony, które przekazują dodatkowe informacje poza meta descritption oraz meta title. Dane strukturalne pozwolą nam zatem wyświetlić zdjęcia produktu, opinie (np.: z Google Maps, a także z Facebooka), a także cenę, czy numer telefonu.

Co zyskujemy dzięki danym strukturalnym? Przede wszystkim użytkownik ma szansę zdobycia większej ilości informacji, jeszcze zanim przejdzie na stronę. W dobie zero search results jest to bardzo ważne, aby wyróżnić się na tle innych. A za pomocą danych strukturalnych z całą pewnością zajmiemy więcej miejsca i uatrakcyjnimy swoją wizytówkę.

Efektywny link builiding

Linkowanie jest nie bez przyczyny jednym z podstawowych obszarów pracy pozycjonera stron internetowych. Pozyskiwanie jak największych odnośników z dużych, tematycznych portali to klucz, aby polepszyć widoczność.

W tym celu warto skupić się na pozyskiwaniu mocnych linków, które przekażą nam najwięcej mocy. Są to oczywiście odnośniki dofollow. Aczkolwiek przy obecnych zmiany algorytmu również inne linki będą wspierały naszą pozycję. Oprócz samego odnośnika zwróćmy uwagę również na stronę, z której go pozyskaliśmy.

Domena linkująca powinna być przede wszystkim powiązana tematycznie z naszą stroną, a także sama zajmować wysoką pozycję. Z całą pewnością należy unikać podejrzanych witryn. Pozyskane z nich odnośniki będą co prawda tańsze, ale mogą poważnie zaszkodzić naszej reputacji.

Jak się jednak w tym wszystkim połapać? Tworzenie unikalnego i ciekawego contentu, a jednocześnie optymalizacja SEO oraz link building mogą być bardzo pracochłonne. Ponadto wymagają niejednokrotnie użycia dedykowanych narzędzi, które niestety nie należą do bezpłatnych. Dlatego, żeby nie stracić w tym wszystkim głowy, warto skorzystać z pomocy specjalistów, jakich odnajdziemy w agencji marketingowej. Dobrze przygotowana strategia oraz wdrożenia zmian pomoże w naszym sukcesie.

Exit mobile version