Magiczny-lublin.pl

Jak pisać teksty SEO?

Jak pisać teksty SEO

Teksty SEO to fundament pozycjonowania.  To właśnie one odpowiadają za wysokie wyniki i wzrost zaangażowania użytkowników. Jak jednak pisać, aby trafiać do czytelników? Podpowiadamy, jak pisać teksty pod SEO oraz jak czytać naszym klientom w myślach… przynajmniej w pewnym sensie.

Pierwszy jest pomysł

Zanim napiszemy pierwsze słowo w naszym tekście SEO, musimy mieć na niego pomysł. Skąd go jednak wziąć? Wiele osób, które prowadzi swoje firmy uważa, że zna dobrze nie tylko samą branżę, ale także swoich klientów. Z tego powodu stawiają oni na swoją intuicję i własne przekonania na temat, czego chcą klienci.

Czy taka podstawa jest słuszna? Niestety sprawdza się ona w niewielu przypadkach. Jako osoba mocno osadzona wewnątrz, możemy nie dostrzegać prawdziwych przesłanek, którymi kierują się nasi klienci. Dlatego wybierając tematykę wpisów, czy też słowa kluczowe, kierujmy się twardymi danymi, a nie naszą intuicją. W tym celu pomogą nam dedykowane narzędzia, które wskazują na liczbę wyszukiwań poszczególnych haseł przez użytkowników. Darmowe planery słów kluczowych odnajdziemy m.in. na stronie:  Answer the Public, jak też w narzędziu GoogleAds, gdzie jednak potrzebujemy mieć aktywną kampanię PPC.

Chwytliwy tytuł oraz nagłówki

Tytuł jest niewątpliwie jednym z najważniejszych elementów treści. To właśnie on powoduje przekierowanie użytkownika ze strony z wynikami na naszą witrynę. Żeby tak się jednak stało, musi on być interesujący oraz chwytliwy.

Postawmy zatem na proste hasła. Najlepiej, aby na ich początku były umiejscowione słowa kluczowe. Długość tytułu nie powinna być długa, z drugiej strony musi wskazywać na to, co użytkownik odnajdzie po drugie stronie linku. Wyświetlany tytuł ma obecnie około 55-70 znaków ze spacjami.

Nagłówki również nie powinny umknąć naszej uwadze. Wyznaczają one hierarchię w tekście i pomagają w ułożeniu tekstu. Dobrze wplatać w nie słowa kluczowe, które są odczytywane przez wyszukiwarki, tak jak ma to miejsce w przypadku tytułu. Pamiętajmy jednak o zastosowaniu nagłówków w formie H1-H5. Tylko dzięki kodowi HTML mogą być poprawnie odczytane.

Równie istotny meta opis

Meta opis, czyli meta description to dwuwersowa zajawka tekstu, która wyświetla się na stronie z wynikami. W wielu przypadkach jest ona zaczytywana automatycznie z treści artykułu. Nie jest ona czynnikiem rankingowym, ale wielu specjalistów SEO zaleca skupienie się na niej. Dlaczego?

Warto zdać sobie sprawę, że to właśnie nasza pierwsza, a niekiedy ostatnia szansa, aby zachęcić użytkownika na swoją witrynę. Dlaczego zatem chcemy, aby Google automatycznie wybrało fragment tekstu, kiedy możemy go napisać samodzielnie? Dwie linijki z zajawką i wezwaniem do działania mogą znacznie podnieść nasz współczynnik odwiedzin. Warto zatem wziąć sprawy w swoje ręce i dodać własne meta description.

Kilka słów o słowach kluczowych

Wybór słów kluczowych tylko na pozór jest łatwym zadaniem. Może nam się wydawać, że wystarczy nasycić tekst najczęściej wyszukiwanymi hasłami i czekać na efekty. Niestety tym sposobem możemy się ich nigdy nie doczekać.

Szukając słów kluczowych, oczywiście warto się sugerować ilością wyszukiwań oraz tym, czy precyzyjnie opisują one nasze usługi. Jednakże w SEO ogólne słowa kluczowe zawsze miały największą konkurencją i najwyższe pozycje zajmują wyłącznie duże firmy i portale.

Dlatego równoległe do ogólnych słów kluczowych, warto pozycjonować się również na frazy o mniejszej konkurencji, które mogą być równie skuteczne. Tak zwane long tail, czyli długi ogon to słowa, które składają się z kilku wyrazów i precyzyjnie opisują produkt bądź usługę. Ich liczba wyszukiwań będzie naturalnie mniejsza, ale za to będziemy mogli zauważyć większy współczynnik klikalności, ponieważ precyzyjnie trafiają one do naszego grupy odbiorców.

Adresy URL oraz linkowanie wewnętrzne

Naturalnie każdy z nas chce, aby użytkownicy bez trudu poruszali się po naszej witrynie. Dlatego warto zadbać zarówno o dobrą nawigację, jak też o czytelność linku. Unikajmy znaków diakrytycznych, niepotrzebnych elementów oraz liczb. Dzięki temu unikniemy sytuacja, kiedy część naszych podstron nie zostanie poprawnie zindeksowana.

W indeksacji pomogą nam także linki umieszczane w obrębie serwisu, prowadzące do innych podstron. Występują one zarówno w menu, na stopce, jak i w samej treści. Umieszczając je w tekście SEO, zadbajmy o to, aby były one naturalnie wplecione w tekst. W tym celu warto użyć anchorów, czyli słów, pod którymi kryje się odsyłający odnośnik. Unikajmy jednak fraz typu: czytaj więcej, kliknij tutaj itp. Zamiast nich użyjmy fraz kluczowych, które będą odzwierciedlały zawartość podstrony, która kryje się pod linkiem.

Podsumowanie

Na koniec warto przypomnieć, że nawet jeśli wydaje nam się, że poznaliśmy branżę SEO bardzo dobrze i nie kryje ona przed nami tajemnic, pamiętajmy, aby ciągle się uczyć i dowiadywać się nowych rzeczy. Algorytmy Google zmieniają się cały czas, dlatego warto trzymać rękę zawsze na pulsie, aby sprawdzać, czy nasza witryny odpowiada obecnym wymaganiom wyszukiwarki, a jak nie – dostosowywać ją na bieżąco. Nasza czujność zostanie wynagrodzona wyższą pozycją.

Exit mobile version