Magiczny-lublin.pl

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie lokalne?

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie lokalne

W przypadku firm o lokalnym zasięgu warto postawić na pozycjonowanie lokalne. Okazuje się, obejmuje ono aż 46% wszystkich wyszukiwań! Jak więc zając najwyższą pozycję i zwrócić uwagę potencjalnych klientów?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech pozycjonowania lokalnego jest natychmiastowe dostarczenie informacji o danych punktach, które znajdują się w pobliżu użytkownika. W tym celu wystarczy wpisać w wyszukiwarkę słowo kluczowe, które nas interesuje, jak na przykład „restauracje Warszawa”, a Google pokaże nam listę wyników z punktami gastronomicznymi w stolicy.

Użytkownik przy wyszukiwaniu lokalnym będzie miał wyświetlane nie tylko wyniki organiczne, ale również linki sponsorowane i co najważniejsze – co najmniej 3 wyniki z Google Maps w osobnej sekcji. Z racji, iż wyświetlają się one na samej górze, warto zadbać o swoją pozycję. Nie zapominajmy także o tym, że ma na nią wpływ sama lokalizacja użytkownika. Im bliżej nas się znajduje, tym większa szansa, że zostaniemy wyświetleni jako pierwsi.

Pozycjonowanie lokalne umożliwia użytkownikowi bardzo szybkie odszukanie konkretnych informacji, przejrzenie ofert oraz zdecydowanie się na jedną z nich. Na decyzję wpływa nie tylko odległość od danego miejsca, ale także pozycja na liście oraz ocena innych użytkowników. Dlatego tak istotne jest, aby pozycjonować i optymalizować swoją stronę internetową.

Jak pojawić się w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Działania SEO obejmujące pozycjonowanie lokalne pozwolą nam na zajęcie wysokiego miejsca w lokalnych zapytaniach użytkownika.

Przy pozycjonowaniu lokalnym warto zadbać przede wszystkim o:

– wizytówki GoogleMaps

– pozytywne opinie klientów

– bieżąca aktualizacja treści na stronie

– dodanie zakładki kontakt

– śledzenie nowych zmian algorytmu

Poza tym nie zapominajmy także o ciągłej optymalizacji witryny do wytycznych SEO. Dotyczy to nie tylko zakładki kontakt, ale również dostosowaniu struktury strony i modyfikacji zawartych na niej treści. Ważny jest także dobór lokalnych słów kluczowych. Dlatego warto nasycić naszą stronę frazami, które zawierają nazwę konkretnego miasta. Treści tego rodzaju powinny być umieszczane także na portalach zewnętrznych w ramach artykułów sponsorowanych.

Dodanie wizytówek Google Maps

Wirtualne wizytówki to podstawa dla pozycjonowania lokalnego. Dzięki nim nasza firma ma możliwość pojawiania się w wynikach zaczerpniętych z Google Maps. Aby je utworzyć, należy dodać działalność do Google Moja Firma. Po zweryfikowanie naszych danych możemy uzupełnić wizytówkę o potrzebne dane. Warto, aby znalazły się tam informacje związane z godzinami otwarcia, adresem i numerem telefonu.

Ponadto warto zadbać o wizytówki wirtualne także w innych miejscach w internecie. Mogą być one umieszczone w katalogach branżowych, czy też na lokalnych serwisach. Takie działanie wspiera nie tylko przyrost odwiedzin naszej witryny, ale poprawia również jej pozycję w wynikach organicznych.

Zbieranie pozytywnych opinii

Oprócz danych kontaktowych na wizytówce Google Maps pojawiają się także oceny wystawione przez użytkowników. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o jak najlepszą opinię od dotychczasowych klientów. Warto w tym celu zachęcać do wystawienia recenzji po skorzystaniu z naszych usług.

Stała praca nad stroną internetową

Osiągnięcie wysokiej pozycji wynikach lokalnych to jedno, natomiast utrzymanie jej to już inna kwestia. Dlatego też cały czas powinniśmy trzymać rękę na pulsie i na bieżąco optymalizować naszą stronę oraz dostosowywać ja do algorytmów Google.

Istotne też jest to, aby aktualizować na bieżąco nasze dane kontaktowe. Jeżeli zmienił się nam numer telefonu, zmieńmy go nie tylko w zakładce kontakt, ale również na wszystkich naszych wizytówkach w internecie.

Pozycjonowanie lokalne a statystyki

Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie lokalne jest znacznie bardziej skomplikowane. Jednakże, oprócz kilku dodatkowych aspektów, przebiega ono podobnie jak pozycjonowanie ogólne. A co więcej, jesteśmy w stanie osiągnąć znacznie szybciej z uwagi na mniejszą konkurencję.

Na pozycjonowanie lokalne warto postawić również z powodu statystyk, które udowadniają jego skuteczność. Jak się okazuje, nawet 46% wszystkich wyszukiwań dotyczy wyników lokalnych. Co więcej, dla 93% takich zapytań wyświetlane są wyniki z Google Maps.

Pozycjonowanie lokalne ma także nieobojętne znaczenie na decyzję użytkowników. Aż 60% z nich sprawdza opinię online na temat produktów, a 71% sprawdza lokalizację firmy. Dodatkowo ponad ¾ lokalnych wyszukiwań mobilnych kończy się zakupem offline.

Jak więc widzimy, pozycjonowane lokalne ma znaczny udział w zdobywaniu nowych klientów dla naszej firmy. Warto się na nie zdecydować, jeżeli prowadzimy usługi w określonym rejonie. Dzięki temu zwiększymy ruch i zainteresowanie naszą firmą.

Działania SEO skupione na mniejszym obszarze są efektowniejsze oraz bardziej stabilne od pozycjonowania ogólnego. Dzięki niemu nawet przy ograniczonym budżecie możemy zadbać o swoją wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Exit mobile version