Jakie korzyści może dać pozycjonowanie strony?

Jakie korzyści może dać pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie stron to dla wielu firm główna strategia marketingowa. Wyższa pozycja strony może nie tylko zwiększyć liczbę odwiedzin, ale również zadbać o wizerunek firmy i jej obecność na serwisach zewnętrznych. O jakich korzyściach warto jeszcze wiedzieć, zanim zdecydujemy się na usługę pozycjonowania?

Dotrzyj do większej ilości klientów

Pojawianie się na wysokiej pozycji dla wybranych słów kluczowych to główny cel pozycjonowania. Im wyższe miejsce uda nam się zająć – tym lepiej. Ogólne i branżowe słowa kluczowe odgrywają dużą rolę dla pozycji firmy. Praca nad nimi jest długotrwała, lecz przynosi efekty.

Oprócz ogólnych słów kluczowych specjaliści, którzy zajmują się pozycjonowaniem, chętnie wybierają też tak zwane słowa long tail (z długim ogonem). Są to doprecyzowane frazy 4- czy 5-wyrazowe. Użytkownicy, którzy je wpisują, szukają konkretnego produktu, lub też informacji. Jak się okazuje, pozycjonowanie na długie słowa kluczowe zwiększa prawdopodobieństwo konwersji. Im bardziej niszowa fraza, tym lepiej dla strony. Ponadto nie zapominajmy o niższej konkurencji. Słowa long tail to szansa dla małych i średnich stron, które chcą zwiększyć liczbę użytkowników oraz dokonanych konwersji.

Podział na ogólne słowa kluczowe oraz long tail umożliwia pozycjonowanie witryny na wiele fraz. Ich urozmaicenie pomoże dotrzeć zarówno do użytkowników z dużą wiedzą, jak i do tych, którzy potrzebują naprowadzenia.

Zdobądź użytkowników nie tylko z Google

Wiadomo, poprawienie pozycji w wynikach organicznych Google to nasz główny cel. Jednakże nie musi być on tym jedynym. Warto, aby nowi użytkownicy docierali do nas z różnych źródeł. Dzięki odpowiednio prowadzonemu content marketingu możemy zwiększyć świadomość marki także u tych, którzy jeszcze naszymi klientami nie są.

W tym celu umieszczane są informacje o firmie na serwisach zewnętrznych. Pojawiają się na nich między innymi artykuły sponsorowane, które w pozytywnym świetle reklamują nasze usługi. Jeżeli serwis ma dużo użytkowników, jest szansa na to, że część z nich odwiedzi naszą stronę.

Ponadto takie działanie będzie miało także bezpośredni wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Im więcej wartościowych linków będzie do niej prowadziło, tym Google uzna ją za ważną i podwyższy jej ranking.

Zwiększ świadomość marki

Zarówno świadomość, jak i zaufanie do naszej marki to kluczowe aspekty, jakie musimy wziąć pod uwagę. Pojawianie się na social mediach, forach, czy na serwisach zewnętrznych to ważny element budowania własnego wizerunku.

Dzięki obecności naszej firmy w różnych kanałach docieramy do użytkowników na kilka sposobów. Zwiększamy tym samym swoją rozpoznawalność. Jeżeli informacje, które umieszczamy, są wartościowe, a użytkownicy odnajdują zawsze to, czego szukają, rośnie ich zaufanie. To z kolei przekłada się na zwiększenie sprzedaży oraz zdobycie nowych, lojalnych klientów.

Wszystkie te działania mają także na celu przebicie konkurencji. Dzięki pozycjonowaniu nasza strona może wyświetlać się wyżej na te same słowa kluczowe, co inne marki. Z kolei wysoka pozycja buduje zaufanie użytkowników, którzy znacznie chętniej odwiedzają witryny z TOP3.

Dodatkowe, naturalne linki

Kiedy już zadbamy o to, aby nasi klienci nam ufali oraz doceniali nasze usługi, możemy spodziewać się, że zaczną oni polecać nas dalej. Będą nie tylko przekazywali informacje wśród najbliższego otoczenia, ale również w internecie.

Naturalne odnośniki, które będą umieszczane na różnego rodzaju forach i mediach społecznościowych, zwiększą naszą rozpoznawalność oraz liczbę odwiedzin. Pomimo że z komentarzy nie wpływają bezpośrednio na pozycjonowanie Google, odgrywają dużą rolę w budowaniu wizerunków. A to już przekłada się na naszą pozycję. Dlatego warto zadbać o jakość swoich usług i otrzymać naturalne linki, aniżeli dodawać szkodliwy spam.

Tańsza reklama dla Twojej firmy

Reklama w standardowych mediach takich jak telewizor czy radiu jest trudna w optymalizacji w kierowaniu na grupę docelową. Ponadto jest też znacznie kosztowniejsza. Możemy wydać sporą część naszego budżetu, a nie otrzymamy pożądanych efektów.

Inaczej wygląda to w przypadku marketingu w internecie. Tutaj możemy pozycjonować na słowa kluczowe, które nam pasują i na bieżąco sprawdzać rezultaty swoich działań.

Pozycjonowanie jest czasochłonne, jednakże przynosi dobre i stabilne wyniki. Dzięki niemu nie tylko zwiększymy rozpoznawalność naszej marki, ale także, co najważniejsze – współczynnik konwersji.

W przeciwieństwie do linków sponsorowanych działania SEO dają także długotrwały efekt. Nawet po zaprzestaniu pracy, wciąż będziemy obserwowali efekty pozycjonowania i utrzymującą się pozycję w wynikach Google.

Skutecznym modelem będzie synergia kampanii SEO oraz PPC. Dzięki niej nasza strona będzie mogła zajmować najwyższe miejsca zarówno w wynikach organicznych, jak i i nieorganicznych. Dodatkowo warto włączyć fanpage na Facebooku i pracować nad firmowym blogiem.

Wszystkie te działania wymagają jednak dużej ilości czasu oraz doświadczenia. Jak więc sobie poradzić z reklamą własną marki? Najlepiej zlecić to zadanie agencji marketingowej. Różne metody płatności, od abonamentu po płatności za efekt, dają duże pole możliwości, z którego warto skorzystać. Efekt gwarantowany, a my możemy obserwować, jak nasza strona rośnie w siłę!